Vergadering

Exclusieve rondrit door boerenlandschap Gelderse Vallei

Op zaterdag 7 oktober bezochten honderden donateurs in Hoevelaken ons jaarlijkse donateursvergadering. Aansluiten namen zij deel aan een exclusieve rondrit door ongerept boerenlandschap.

Het decor van de donateursvergadering was dit keer de Gelderse Vallei. ’s Ochtends praatte directeur-bestuurder Peter van den Tweel de aanwezigen bij over het voorgaande jaar en een aantal ontwikkelingen. Na de vergadering stapten we in de bus voor een speciaal voor de gelegenheid georganiseerde excursie. We reden langs het historisch landgoed Hoevelaken, waarvan het noordelijk gelegen park eigendom is van GLK. In het drukbezochte park herstelden we in 2016 een monumentale vijver met een begintwintigste-eeuwse trap en bank.

Daarna reden we langs Terschuur, Barneveld en landgoed Stoutenburg en bewonderden het zeer afwisselende landschap van vochtige heide met vennen, bossen en landbouwgronden en de talrijke beken. We doorkruisten een authentiek gebied met laaggelegen broekgronden dat door de ruilverkaveling met rust is gelaten.

We stopten bij de zeventiende-eeuwse boerderij Klein Bylaer om het gelijknamige landgoed te verkennen. Klein Bylaer is in de loop der eeuwen uitgegroeid tot een coulisselandschap met veel oude bomen, gemengd bos en natte heide. Het oorspronkelijke waterbeheersingsstelsel van sprengen en beken is hier nog intact. Dus de stevige, waterdichte wandelschoenen kwamen goed van pas.

Donateurs; bedankt!

De bijdragen van onze donateurs zijn en blijven essentieel om ons werk te kunnen doen. Ruim 43 duizend mensen steunen ons met hun jaarlijkse bijdrage. Daarnaast geven velen van hen ook nog eens gul als er voor een specifiek project of een actie een extra bijdrage wordt gevraagd. Zo maakten onze donateurs ook in 2017 het verschil!

Aantal donateurs